مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403 ساعت 23:352024-05-05اجتماعي

 تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی


رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، هدف از تغییر سوالات امتحانات نهایی را تقویت یادگیری دانش آموزان و بهبود آموزش ها دانست.

- محسن زارعی، 16 اردیبهشت ماه در اختتامیه دومین جشنواره طراحی سوال در بجنورد با بیان اینکه ارتقاء سطح ارزشیابی منجر به تغییر در یادگیری می شود، اظهار کرد: این تغییر، هماهنگ با بهبود فرآیند آموزش رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه یادگیری، در زمان خلق دانش از سوی دانش آموز رخ می دهد، افزود: محتوای از پیش تعیین شده، مانعی برای یادگیری است.

وی تاکید کرد: پیش از این، کنار گذاشتن کتاب به دانش آموز تحمیل می شد و منبع آزمون ها به جزوه و سوالات پرتکرار تنزل می یافت و دانش آموز به جای یادگیری، به دنبال کسب مهارت تست زنی بود.

زارعی، هدف از تغییر روند طراحی سوال و سطح آزمون ها را تقویت و تعمیق یادگیری در دانش آموزان عنوان و خاطرنشان کرد: شاخص ها نشان داده که سوالات امتحانات نهایی سال گذشته، استاندارد و مناسب بوده است.

رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: برای 108 عنوان درسی، جدول نمونه سوالات، اهداف، چارچوب ها و شاخص های طراحی سوالات آزمون نهایی تدوین شده و امسال براساس این چارچوب ها، امتحانات نهایی برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی

 تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی